Importerad vinter.

Ja då är man tillbaks här igen. Tyvärr inte uppdaterat på ett tag.
Men man bara blir så less på vår importerade vinter.
Jaaaaa importerade vinter. Vet inte vem som köpt in den men jag
känner så väl igen den sen jag bodde i skåne. Ett skånskt vinterdygn
ser ut ungefär som följande Natt: Snö Förmiddag: Lite småkallt
Eftermiddag: Snön borttöad Kväll: Ide.
Sen var det de där med skånska färgnyanser på vintern.
Natten är kolsvart med lite snö på marken och dagen är grå med
slask på marken. Detta är i bästa fall för i de andra fallen så
är det helt snöfritt och svart om natten och svart på marken och
på dagen mörkgrått, ja precis överallt.

Ungefär så är det här hos oss i Östersund också nu, skillnaden är
att vi kommer förhoppningsvis snart att få gnistrande vacker snö,
soliga fina friska dagar och is på sjön. Ja genast så åker mungipan
upp igen vid bara tanken på det. Har jag tur så kommer jag ut på
jakt i det fina vädret också.



Jag kommer snart igen och då har jag nå nytt jag ska tycka till om.
Men vad det är det får ni se senare.



Kommentarer
Postat av: Reza

Ja vi hade ju en komiker som alltid sa en rolig fras, och för att nästan citera honom, så kanske den importerade snön beror på en högre import av oss invandrare, svart drar väl enligt fysiska och kemiska lagar till sig värme? :)

2009-11-24 @ 15:22:57
Postat av: Tony Englund

Vilken tur att vi har alla invandrare då som sprider värme:-)

2009-11-24 @ 15:37:34
URL: http://tonyenglund.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Ja ikväll var det inte mycket snö i stan.

2009-11-29 @ 18:19:50
URL: http://falkelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0