Hjälpinsatser!

Det som inte fick hända har hänt igen. Ett redan fattigt land drabbades av en
jordbävning. Människokroppar begravda i rasmassorna. Barn blir föräldralösa.
Föräldrar mister sina barn. Familjer mister sina hem, ja listan kan göras lång.



Mitt i allt detta elände behövs naturligtvis akuta hjälpinsatser, för att kunna mildra
det allra värsta eländet för alla de drabbade.
Då ställer jag mig frågan om det är rätt att ta upp frågan om hjälpen verkligen
kommer fram. Idioter finns alltid som skor sig på andra. (läs förskingrar från
hjälporganisationer). Detta ska vi naturligtvis inte finna oss i, men vi kan inte
heller säga att det är inte lönt jag skänker något för det kommer aldrig i rätta
händer ändå. Självfallet ska vi ta och syna hjälporganisationerna rejält i sömmarna.
Men, kanske inte just nu när behovet av hjälp är så oerhört stort i Haiti. De behöver
precis all hjälp de kan tänkas få.
Vi får inte heller glömma alla de som jobbar ideelt i t.ex. Röda Korset, Pingstkyrkan,
Rädda Barnen, ja listan kan göras lång. Det är dessa vi ska stötta i sitt engagemang
eller rentav själva också engagera oss istället för att sitta hemma och klaga.
Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0