Yttrandefrihet

För mig är yttrandefriheten oerhört viktig i ett demokratiskt samhälle.
Läste att Sverigedemokraterna (SD) skulle hålla någon typ av möte i Landskrona
där deras ledare Jimmie Åkesson skulle tala.
Visst kan det verka provocerande att de överhuvudtaget håller offentliga möten,
och än mer provocerande att de skulle hålla det med Jimmie Åkesson som talare
i just Landskrona, som dessutom är ett väldigt starkt fäste för dom.
Mötet drabbades av en motdemonstration som i och för sig inte är så förvånande.
Denna motdemostrationen hade inget tillstånd vilket också bäddar för konflikt.
Jag är den första att skriva på att jag inte definitivt inte sympatiserar med
de mörka krafterna som jag anser att SD är. Det kan ju till en början låta bra
att det sker spontana motdemonstrationer som vill slå ner detta SD-möte.
Men tänker vi ett steg längre, hur skulle det se ut om vi skulle stoppa denna
typ av möte. Varför ska inte dessa få utrycka sina åsikter även om väldigt
många avskyr det tänkandet som SD står för?
Min uppfattning är att självklart så måste allas politiska åsikter få göra sig hörda.
Jag kan aldrig, nej aldrig ha någon förståelse för att en åsikt hur korkad jag
än kan tycka den är, inte ska få uttryckas.
Vill det sig riktigt illa så är det inte de rödgröna, utan SD som indirekt styr
Sverige efter nästa val, i form av den vågmästarroll som de kan få.
Nu tycker jag att vi tar debatten med dom och den är inte svår att vinna.
Med saklighet och fakta slår vi sönder deras argument hur enkelt som helst.
Nu ser vi framåt och fortsätter vår kampanj ända fram till valdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0