Medmänsklighet!

Visst har jag klagat innan här på bloggen om hur kasst det är med importerad vinter,
men nu äntligen har vi fått vår riktiga vinter. Nu får vi hoppas att vintern stannar och
att det blir några grader mildare. I morse när jag for till jobbet så hade vi -21c.
Jag ska inte komma och påstå att det var skönt, men det var vinter.

Det fick mig att tänka på de som inte har någonstans att ta vägen i denna kylan.
Visst är det tragiskt att behöva ligga ute oavsett väder, men personligen så tycker
jag det är katastrofalt att vi inte hjälper dessa människor. Jag menar inte att vi ska
tycka synd om, för det blir inget bättre av. Även dessa sjuka, missbrukare ja de som
hamnat utanför totalt har säkerligen i de flesta fall även de jobbat och betalat skatt.
Ska de inte få del av vårt skyddsnät för att de av någon  anledning hamnat totalt snett?
Vi borde skämmas som inte tar hand om ALLA våra medmänniskor.



Har någon, någon gång bestämt sig för att: Nu ska jag bli alkoholist. Nu ska jag bli
missbrukare. Nu ska jag se till att få dålig ekonomi så att jag inte kan betala hyran och
bli vräkt. Har någon, någon gång bestämt att: Jag ska bli totalt psykiskt sjuk så jag tappar
kontrollen över allt. NEJ, naturligtvis inte. Men när vissa giriga röster får göra sig hörda
så är det lätt att tro att alla de som hamnat i det totala utanförskapet själva har velat det.
Vi har en skyldighet att hjälpa våra medmänniskor, när någon hamnar i nöd, och
naturligtvis ska vi också se till helheten och ställa krav med motprestation. Vi ska fånga
upp hela människan och jobba på långsiktighet. Men först göra akutinsatser.

Nej jag vill se mer medmänsklighet, mer solidaritet, mer omtanke och mer kärlek.


Kommentarer
Postat av: !

man kan ju tahand om de man har först innan man bryr sig om alla andra !!!!!

2010-01-03 @ 18:26:13
Postat av: Tony Englund

Den eller de som inte vågar skriva sitt namn när de kommenterar är väldigt svårt att ta på allvar.

2010-01-03 @ 18:54:02
URL: http://tonyenglund.blogg.se/
Postat av: !

Jag tror nu du vet själv att du har en son som du skiter fullständigt i också kan du ha mage att skriva om att man ska tahand om uteliggare ! när man skiter fullständigt i sin egen son utan bara bryr sig om sin nya familj !

2010-01-06 @ 13:21:57
Postat av: Tony Englund

Fortfarande tycker jag det är ynkligt och fegt att skriva anonymt. Det måste innebära att man inte kan stå till det man skriver.

2010-01-06 @ 14:03:28
URL: http://tonyenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0