GÄSTBLOGGARE: FINN CROMBERGER (fp)

Denna veckan kommer jag att presentera 3 gästbloggare.
Här kommer då veckans andra gästbloggare, som är Finn Cromberger. Vad jag gillar med Finn är att han är rak, tydlig och en ärlig politiker. Vore jag folkpartist skulle han varit mitt givna kryss i landstingsvalet. Jag hälsar dig välkommen hit till min blogg Finn.




Är inbjuden att "blogga" här . Att blogga är premiär för mig så det blir som
det blir.
Jag är liberal sen mitten av förra seklet. Att vara liberal är för mig att vara
folkpartist. Fast numera har det gått inflation i ordet liberal då väldigt
många anser sig vara det, även om de är moderater, centerpartister,
miljöpartister eller nåt annat. För mig är Folkpartiet och liberaler synonymt.
Jag gillar originalet bäst.

Jag driver personval, det har jag gjort de senaste 10 valen, på gott och ont,
men jag gillar det.
I min kommande valfolder försöker jag profilera mig, tuffa till mig så man ser
skillnaden.
- jag gillar ätbart vilt som jag jagar
-jag gillar inte varg
-jag accepterar björn och lo och vet för lite om järv
-jag gillar skoter, jämställer det med skärgårdsliv
-jag gillar inte burka eller annan huvudmask
-jag vill att vi tar emot flyktingar
-jag vill ha arbetskraftsinvandring
-jag är inte lika intresserad av annan invandring
-jag är tveksam till ensamkommande barn, vem bekostade deras resa och vilket är
syftet
-jag har hört( kanske en skröna) att ensamkommande barn efter några år får
"importera" sina släktingar. Mycket märkligt i så fall .
-betyg är bra
-Skall de som missköter sig vad gäller nikotin, motion, sprit och övervikt ha
exakt samma förutsättningar inom vården som de som sköter sig. Kanske det
skall kosta något att inte ta hand om sig själv. Hur långt sträcker sig
solidariteten kan vara värt att fundera över en stund.
-extremidrottare som de i landslagsklass skall ha särskilda sjukförsäkringar..
borde kanske även krävas av ovanstående grupper.
-Jag vill se EN KOMMUN av hela länet och att det bildas EN REGION av
mellannorrland.
-jag kan tänka mig att sjukvården förstatligas precis som mitt parti vill göra
med skolan

Detta blir mitt korta blogginlägg.

Jag hoppas på din röst i landstingsvalet
Finn

Tack Finn för din krönika.
Vi får hoppas se Alliansen regera även efter valet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0