GÄSTBLOGGARE: SAILA QUICKLUND (M)

Nu har turen kommit till moderaternas toppkanditat till riksdagen i Jämtland, Saila Quicklund. Varför jag valt just henne som moderat företrädare här på bloggen beror på att hon har ett oerhört engagemang och dessutom höga ambitioner att som jag ser det kunna företräda Jämtland på ett bra sätt. Jag välkomnar dig till bloggen och önskar dig lycka till i din personvalskampanj.
Här nedan kan ni läsa Sailas krönika.




Hej !
Jag är glad över att få ha fått en inbjudan till att vara gästbloggare, tack!
Nu återstår det bara en vecka till valet och spänningen stiger. Självklart så vill jag att den sittande alliansregeringen får ett nytt förtroende till att leda landet ytterligare i 4 år. Vi har klarat den ekonomiska krisen bäst av alla europas länder och detta har väckt en stor beundran från övriga nationer. Vi har under denna period även amorterat 150 miljarder på våra statsskulder, infört ett jobbskatteavdrag där en sjuksköterska har fått 1700 kr mer i plånboken varje månad, halverat antalet sjukskrivna, minskat antalet förtidspensionerade med 91 000 personer, påbörjat en stor utbildningssatsning inom skolväsendet, infört ett valfrihetssystem inom skola, vård och omsorg, underlättat förtagandet med 172 riktade insatser, anställt 2 800 fler poliser, skärpt straffsatserna, sänkt skatterna för pensionärerna vid två tillfällen..Ja,jag skulle kunna sitta i timmar och berätta vad regeringen har uträttat under denna mandatperiod. Mycket har hänt , men mycket kvarstår också att göra. Moderaterna har ambitionen att Sverige ska bli ett föregångsland, arbetet har inletts och ska fortsätta i oförminskad styrka. Vi vill att du ska leva i ett samhälle som är tryggt, ett samhälle som låter dig utvecklas utifrån dina egna förutsättningar och vi vill ha ett samhälle där alla lever i demokrati och jämställdhet.
Vi har utvecklat Sverige i en väldigt positiv riktning trots att vi bara har suttit 4 år i regeringsställning. Vi behöver dock mera tid för att fullfölja vårt påbörjade arbete.
Jag vill nu avslutningsvis ge dig tre goda skäl till att du ska rösta på moderaterna:
1. Jobben 2. Välfärden 3. Tryggheten.
 
Rösta på moderaterna i samtliga val.
 
Vänliga hälsningar Saila Quicklund (1:a på moderaternas riksdagslista)

Jag tackar dig Saila för din krönika.
Idag är det en vecka till valdagen och nu lägger vi i en växel till och ser till att vi har en Alliansregering i ytterligare fyra år till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0