Valrörelse.

Nu är det bara drygt 8 månader kvar tills vi ska bestämma hur sveriges framtid ska se ut.
Då har vi som det ser ut nu en enad allians och en splittrad rödgrön sörja som går
till val på höjda skatter och ense om en icke borgerlig regering. Det är det tydliga
regeringsalternativet.



När jag tittar på dessa två alternativ och samtidigt de senaste opinionsundersökningarna
blir jag mer och mer klar över att jag kanske borde engagera mig i kommande val.
Kan inte tänka mig att vårt sverige ska börja förvaltas igen istället för att fortsätta
reformeras. Med andra ord vill jag att vi ska utveckla vårt land, och när jag säger VÅRT
land menar jag ALLA medborgare i Sverige såsom alla vi som har jobb, alla vi som
har ett hem att sova i, alla vi som finns inne i "systemet", alla vi som är friska.
Men naturligtvis också alla de som inte har ett arbete att gå till, alla de som inte
har ett hem att komma hem till för att få sin sömn i, alla de som lever i utanförskap
och inte kvalificerat sig in i "systemet".

När jag tänker på alla de orättvisor som finns så blir jag bara mer och mer övertygad
om att jag nog borde engagera mig i nästa valrörelse också.
Eller vad tycker ni???


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jaa, om du bättre kan förklara för oss som anser att det har blivit sämre för de arbetslösa och sjuka med den borgerliga alliansen, så tycker jag att du ska engagera dig i valrörelsen.

Politiken i stort behöver bra och engagerade människor, vare sig man är ense om hur saker och ting...

2010-01-11 @ 21:45:42
Postat av: Martina Ullenius

vi delar inte direkt politisk övertygelse men jag tycker helt klart att om du ska engagera dig i valrörelsen, mitt motto har alltid varit att man ska inte hålla på att kasta ur sig åsikter om man inte är beredd att vara med och påverka (så när jag tröttnade på politikeb så slutade jag ha åsikter(:). Lycka till!

2010-01-12 @ 19:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0